MYGRA-CZ představuje aneb Zeptejte se specialisty

Tato poradna neslouží k ověřování vzájemného působení užívaných léků jiných onemocnění než dg.myasthenia gravis.

MUDr. Michaela Týblová, Centrum MG Praha, Neurologická klinika VFN Praha

Očkování proti tetanu Monika

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda může očkování proti tetanu nějak negativně ovlivnit MG? Zhoršit nemoc nebo podobně? Děkuji 10. 8. 2017

MUDr. Stanislav Voháňka, CSc., MBA: Očkování proti tetanu je považováno za bezpečné a nejsou známy nežádoucí účinky ve smyslu zhoršení myastenie. 24. 8. 2017

Dotaz Tereza

Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Před více než rokem mi byla diagnostikovaná MG. Nasazena léčba léky a podstoupila jsem thymektomii. Momentálně jsem na 5mg Prednison/ ob den a Imuran 2x denně, budu snižovat na 1x denně. Je mi 37 let a mám doma 2,5 leté dítě. Cítím se dobře, začala jsem opět cvičit, což je pro mně velkou psychickou podporou, neboť cvicení bylo součástí mého života. Má otázka je ohledně dalšího těhotenství? Pokud bych otěhotněla teď před vysazením léků, ke kterému se věřím dostanu, bylo by to velké riziko?
Děkuji moc za odpověď
S pozdravem
Tereza V.

29. 7. 2017

MUDr. Stanislav Voháňka, CSc., MBA: Dobrý den,
Imuran je bohužel teratogenní lék (riziko poškození dědičné informace a plodu) a měla byste mít během jeho užívání spolehlivou antikoncepci. Pokud budete v budoucnu plánovat další dítě a budete-li nadále potřebovat imunosupresívní terapii, tak by bylo vhodné převedení na jiný méně rizikový preparát. 2. 8. 2017

Nově diagnostikovaná myastenie Gabeiela

Dobrý den,
včera po všech možných dlouholetých peripetiích a vyšetřeních mi byla potvrzena myastenie. Ráda bych se k Vám do centra objednala. Řekli mi to moji lékaři. Kam se mám ozvat? Děkuji
Gabriela,České Budějovice 6. 6. 2017

Helena Brůhová: Centrum MG - Neurologická klinika Všeobecná fakultní nemocnice v Praze, telefon do centra 224 965 541. 5. 7. 2017

Špatné polykaní Jana

Dobrý den, už cca 4 roky mě trápí občasné uvíznutí kousků potravy( mrkev,jablko,rýže, nudle) někde v krku.
Byla jsem na RTG polykacího aktu, gastroskopii,ORl,vše ok.
Teď jsem byla odeslána na neurologii,kde mi dali na zkoužku syntostigmin,který mé obtíže zlepšil.
Chtěla jsem se zeptat,zda se tento lék předepisuje pouze u tohoto onemocnění,nebo bych měla i jiné příznaky.Děkuji. 31. 5. 2017

MUDr. Michaela Týblová: Syntostigmin se podává zejména u myastenie gravis a u některých urologických problémů. Ale někdy ho berou i pacienti, u kterých jsou takovéto nespecifické příznaky, kdy se myastenie gravis nepotvrdí. Já předpokládám, že u Vás teprve probíhá vyšetřovací program, který jistě ukáže více. 6. 6. 2017

Myasthenia gravis Barbora

Dobrý den,
trpím myasthenií uz rok a pul .Ale posledních pár dni mam bolesti kyčelního kloubu (pravého i levého) ,nohy cítím i slabé.Je možné že se je nějaký projev myasthenie?
Děkuji za odpoved 27. 4. 2017

MUDr. Michaela Týblová: Bolesti kloubů nejsou typickým myastenickým příznakem, maximálně by to mohlo souviset s léčbou kortikoidy nebo cytostatiky, když by u Vás probíhala nějaká změna medikace, ale i tak by bylo lepší to probrat s Vaším ošetřujícím lékařem. 6. 6. 2017

Zde položte svou otázku






Všechna pole jsou povinná